Loading...
Stilarter2019-02-04T10:32:18+00:00

STILARTER HOS LIVING YOGA

Hos Living Yoga tilbyder vi dig muligheden for en varieret yogapraksis. Vi udbyder en bred vifte af yogastilarter, således at du kan kombinere blide og mere dynamiske yogaformer.

FLOW YOGA

Flow eller Vinyasa yoga er en dynamisk yogaform, hvor bevægelser kobles til vejrtrækningen i små eller længere sekvenser. Tempoet er moderat til hurtigt, flow er en aktiv yogaform, med mulighed for at få pulsen op og sved på panden.

Indholdet, temaet og stillingerne varierer fra gang til gang, både styrken, balancen og smidigheden udfordres. Tilgangen er legende, alle arbejder ud fra eget udgangspunkt, med mulighed for nye udfordringer.

Vi arbejder med stillinger og bevægelser der styrker både ben, arme og skuldre samt kernen – mave, ryg og bækkenbund. Balancen udfordres i forskellige balancestillinger på både ben og arme. Her vil det altid være vejen frem imod og ikke den færdige stilling, der er målet.

Sidst i timen sætter vi tempoet ned og lander i dybe og blødgørende stræk.

Flow 2

På Flow 2 sætter vi tempoet og intensiteten en smule op. Her udfordres og leges videre med de allerede velkendte stillinger.

For at deltage kræves det, at du har været med på flere flowklasser eller lignende yogaklasser.

Undervisere:

Anne Thurison

Lasse Kjærulf Andersen

TRI YOGA

Triyoga er en dybtvirkende meditativ yogapraksis.

En blid dynamisk yogaform, der integrerer krop, sind og ånd gennem bevidst åndedræt, bølgende bevægelser, statiske stillinger og mudras. Mudras er håndstillinger, med symbolsk betydning, der forsegler energien.

Triyoga er meditation i bevægelse – at være “in the flow”.

Triyoga kan være etbgodt supplement, til dig der elsker Yin yoga, men alligevel savner lidt mere yang og dynamiske bevægelser.

Kendetegnet for Triyoga er de langsomme bølgende bevægelser af rygsøjlen koordineret med kontinuerligt arbejde med åndedrættet.

Tirsdage i lige uger laver vi en meget blid serie, fortrinsvis liggende på ryggen med få bevægelser på knæ. En meget meditativ og groundende time.

I ulige uger vil der være lidt mere aktivitet på knæ og stående – stadig flydende, langsomt og meditativt.

Underviser:

Hanne Loop

YIN YOGA

Yin yoga er en stille og langsom praksis, hvor vi arbejder med at synke ind i kroppen og åndedrættet, give slip og overgive os til tyngdekraften.

Vi praktiserer rolige, men til tider intense stræk, der smidiggør bindevævet i og omkring ledbånd, knogler og selv de steder i kroppen, som normalt ikke udnyttes så meget i en mere aktiv yogastil eller anden træning. Strækkene, der foregår fortrinsvis siddende eller liggende på måtten og holdes over længere tid ca. 3-6 minutter, praktiseres med en holdning af ro, medfølelse og accept til at vække Yin energien i vores fysiske, følelsesmæssige og åndelige selv. Det er den værensenergi vi er i, når vi slipper krav, forventninger og ønsket om kontrol og er med det, der er i dette øjeblik. Ved at fremme strømmen af livsenergi (Qi) gennem energibaner (meridianer) i vores dybe Yin kerne, kan vi bidrage til at bringe sundhed til vores krop og balance i vores travle, aktive Yangprægede livsstil.

Morgenklasserne er karakteriseret ved at være en anelse mere dynamiske for at vække kroppen og forberede den til dagen. Aftenklasserne er ganske rolige, eftergivende og afsluttes med et par restorative stillinger, der virker genopbyggende og forbereder kroppen og sindet på søvnen. Der gives alternativer til stillingerne således, at de fleste vil kunne være med uanset niveau og eventuelle fysiske begrænsninger. Velkommen til en klasse i stille fordybelse i din krop, såvel som i dit sind.

Vi anbefaler ikke de meget lange stræk og Yin yoga hvis du er gravid, da kroppen i forvejen er meget blød pga. den øgede mængde relaxin.

Undervisere:

Hanne Loop

Maria Vargas

Maria Sibo

Malene Skovlund

Magnus Kornerup

KUNDALINI YOGA

Kundalini yoga er en dynamisk yogaform hvor bevægelse, åndedrætsøvelser, mantra, afspænding og meditation er faste bestandele.

Kundalini betyder livskraft eller vitalitet og kundalini yoga handler om at øge flowet af denne vitalitet i kroppen.

Kundalini yoga undervises udfra forudbestemte Kriya eller sæt, hvor øvelserne er nøje sammensat til at påvirke bestemte områder i kroppen.

Kundalini yoga har en positiv virkning på den fysiske krop, idet blokeringer i kroppen langsomt fortager sig, og giver samtidig muligheden for, at finde ind til kernen af os selv.

Underviser:

Peter Riis Klausen

HOT N`SOFT  YOGA

Hot N´Soft er blid, rolig og meditativ yoga i 35 graders varme.

Varmen der tilføres fra varmepaneler i loftet, er infrarød varme også kaldet strålevarme. Infrarød varme er kendt for sine mange positive indvirkninger på krop og sind.

Tempoet er afdæmpet og sanserne vendes indad, alt imens der er god tid til at mærke og arbejde med åndedrættet i stillingerne.

Hot N´Soft foregår siddende, knælende og liggende med små flows og lidt længere passive stræk.

Vi arbejder med med flere ledrotationer, hvis virkning øges i varmen.

Kom og oplev den blide yoga og varmen i skøn forening.

BEMÆRK!

Af årsag til hygiejne bedes du medbringe egen yogamåtte samt et stort håndklæde til at lægge hen over måtten.

Alternativt er du velkommen til at leje yogamåtte og håndklæde for 20 kr i studiet.

Husk en vandflaske og drik rigeligt med vand før og efter klassen.

Vi anbefaler ikke gravide at deltage i Hot N´Soft.

Undervisere:

Maria Vargas

Anne Thurison

SOFT  YOGA

Soft er blid, rolig og meditativ yoga.

Tempoet er afdæmpet og sanserne vendes indad, alt imens der er god tid til at mærke og arbejde med åndedrættet i stillingerne.

Hele kroppen arbejdes nænsomt igennem med både bevægelse, stræk og styrke til mave og ryg.

Soft foregår hovedsageligt siddende, knælende og liggende

Soft yoga er et godt sted at starte, hvis du er ny til yoga.

Undervisere:

Magnus Kornerup

HOT HATHA  YOGA

Hot Hatha er rolig men kraftfuld yoga i 35 graders varme.

Varmen der tilføres fra varmepaneler i loftet, er infrarød varme også kaldet strålevarme. Infrarød varme er kendt for sine mange positive indvirkninger på krop og sind.

Hele kroppen arbejdes igennem, når vi bevæger os ind og ud af de klassiske yogastillinger i et roligt tempo.

Stillingerne holdes i flere åndedrag ad gangen, og varmen i salen gør, at blodgennemstrømningen i kroppen øges og energiniveauet løftes.

Vi fokuserer på at styrke, stabilisere, strække og afspænde kroppen. Udover de fysiske stillinger tilføjer vi kortere åndedrætsøvelser og meditationer.

Kom og oplev den kraftfulde yoga og varmen løfte dit energiniveau.

BEMÆRK!

Af årsag til hygiejne bedes du medbringe egen yogamåtte samt et stort håndklæde til at lægge hen over måtten.

Alternativt er du velkommen til at leje yogamåtte og håndklæde for 20 kr i studiet.

Husk en vandflaske og drik rigeligt med vand både før og efter klassen.

Vi anbefaler ikke gravide at deltage i Hot Hatha.

Underviser:

Magnus Kornerup

LATE NIGHT GONG

Late night gong er blid bevægelse og lang afspænding til lyden af gongen.

Med baggrund som kundaliniyogalærer og certificeret gongspiller, vil Peter guide dig nænsomt igennem 90 minutters yoga og lydklasse.

Vi skal arbejde med simple og blide yogaøvelser, åndedræt og meditation.

Der vil hver gang være en lang afspænding, hvor du kan opleve gongens fantastiske kraft og vibration.

Du får til disse aftensessioner mulighed for at komme helt ned i gear, stresse af og bare være i nuet.

Underviser:

Peter Riis Klausen